Sociala mediers genomslagskraft

En upprörd Luleåsupporter? Ja, delvis. Men också lagets presschef, om jag förstått rätt. Inte helt oväntat har inlägget spridit sig – 77 retweets i skrivande stund. Rätt mycket för någon med under 500 följare. Själva åsikten stör mig inte. Han får givetvis tycka vad han vill. Det är hans nästa tweet som gör mig frågande…

Ja, men ge inte tidningar anledning att fokusera annat än på matchen då. Svårare än så är det inte. Som presschef i en elitserieförening 2012 bör man vara medveten om genomslagskraften sociala medier har. Det har vi sett bevis på här i Karlstad genom Jörgen Kalitzkis krönikor på FBK-webben. Tror ni uppståndelsen blivit en bråkdel utan twitter och facebook? Knappast.

Kom igen, bli inte förvånade att det skrivs om det. Då är det lika bra att avsluta twitter-kontot redan i går…

/Järpegård

p.s. Åsikterna i detta inlägg är mina egna, inte Erikssons, inte Hedlunds, inte Strands och garanterat inte hela Värmlands Folkblads ;)

One Response to Sociala mediers genomslagskraft

  1. Kvarnström

    Vem kan säga emot?? Älskar FBK, men R.Wallin är definitivt ingen lagkapten i mina ögon…En bra spelare med lite för mycket divalater periodvis tyvärr, men värst är filmningarna å gnället…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Prenumerera utan att kommentera